Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Du har 2 års reklamationsret mod fabrikationsfejl fra den dag du modtager varen. Husk altid at gemme din kvittering. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete sag.

Reklamationsretten er forudsat af, at fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadesforvoldende adfærd, der har medført fejlen.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Oplever du fejl eller mangler ved den modtagne vare kan du klage til:
Art & Design, Herningvej 36, 4800 Nykøbing F., Tlf. 5481 7199, e-mail info@artogdesign.dk

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Brug gerne vores RMA skema her. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Hvis du ønsker at klage over dit køb
Hvis du ønsker at klage over dit køb skal du rette henvendelse til Art & Design på tlf. 5481 7199 eller info@artogdesign.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby eller via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Lov og værneting
Enhver tvist afgøres efter dansk ret ved de almindelige domstole.